T: (04) 53-73-513,
F: (04) 531-22-41

E:egss.radovljica@guest.arnes.si
 Projekt ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA 
 

Šola ambasadorka Evropskega parlamenta



Leta 2016 je program začelo izvajati šest državah EU, letos pa smo program Šola ambasadorka Evropskega parlamenta začeli izvajati tudi v Sloveniji. Programu se je pridružilo 30 različnih srednjih šol in zavodov, ena od sodelujočih šol je tudi EGSŠ Radovljica.

Izobraževalni program predstavlja priložnost za vse učence srednjih in poklicnih šol ter njihove učitelje, da kot privrženci evropskega povezovanja, prevzamejo vlogo dijaka ali profesorja ambasadorja Evropskega parlamenta, s tem postanejo predstavniki življenja v EU na svoji šoli ter opravljajo nalogo ozaveščanja o paleti možnosti, ki jih EU ponuja mladim.

Program, ki ga vodi Informacijska pisarna Evropskega parlamenta je namenjen srednjim in poklicnim šolam po Sloveniji. Predvsem je namenjen dvigovanju zavedanja mladih o Evropi in evropski parlamentarni demokraciji, da bi si pridobili aktivno znanje o Evropski uniji, zlasti o Evropskem parlamentu. Poleg poučevanja dejstev o Evropski uniji vključuje tudi pridobivanje izkušenj o evropskem državljanstvu, in sicer kaj pomeni EU v vsakdanjem življenju in kaj lahko storimo, da bo prihodnja Evropa taka, kot si jo želimo. Program se bo izvajal v sodelovanju s Socialno akademijo in Fakulteto za družbene vede Univerze v Ljubljani.

Program bo ustvaril razvijajočo se mrežo šol ambasadork, ki bodo svoje izobraževalne dejavnosti izvajale v stalnem sodelovanju z Informacijsko pisarno, Evropskim parlamentom ter njegovimi predstavniki – evropskimi poslanci.

Sodelujoče šole, ki izpolnjujejo pogoje projekta, poleg širjenja znanja prek učnega gradiva, ob koncu šolskega leta pridobijo plaketo in naziv Šola ambasadorka Evropskega parlamenta, aktivni dijaki pa naziv dijak ambasador Evropskega parlamenta.

Šole ambasadorke bodo kot del svojega učnega programa izvajale naslednje dejavnosti:
sodelujoči učitelji ali drugo šolsko osebje bodo imenovani za profesorje ambasadorje, ki bodo odgovorni za izvajanje programa v šoli;izbrani učenci bodo postali dijaki ambasadorji in bodo skrbeli za obveščanje sovrstnikov o glavnih sporočilih evropske parlamentarne demokracije;
  • profesor bo dijakom posredoval učna gradiva EU in skrbel, da bodo le-ti lahko delili svoje znanje o evropskih institucijah in Evropskem parlamentu z vrstniki ter jih spodbudili k temu, da postanejo aktivni evropski državljani;
  • šola bo ustanovila infotočko EU, točko za informacije in dejavnosti, posvečeno Evropi in evropskim institucijam (npr. na spletu ali v šolski knjižnici);profesor bo s pomočjo dijakov ambasadorjev pripravil dogodek ob dnevu Evrope (9. maj), to je lahko na primer evropska tržnica, na kateri se prodajajo raznovrstni evropski izdelki, evropski glasbeni festival ali debatno tekmovanje na eno od tem EU;
  • profesor bo skupaj z dijaki ambasadorji tekom leta organiziral tudi šolske in zunajšolske dejavnosti, povezane z evropskimi dejavnostmi v okviru šole. To je na primer lahko razprava s poslanci Evropskega parlamenta ali predstavitve o različnih politikah EU, kot so politike o okolju, človekovih pravicah in kmetijstvu;
  • dijaki ambasadorji pa bodo opravljali posebne naloge, povezane z EU, med drugim bodo organizirali evropske dogodke, tržnice in igre ter vzpostavljali stike s poslanci Evropskega parlamenta, drugimi šolami, organizacijami in mestnimi hišami. Lahko bodo skrbeli za objave novic, fotografij in dnevnikov na družbenih omrežjih.

Povzela: Marija Podhraški, mentorica v šol. letu 206/17

Fotografija ambasadorjev in mentoric


 

Šolsko leto 2017/18


Dijaki predstavniki Šole ambasadorke
Evropskega parlamenta na obisku v Strasbourgu



 
V četrtek, 26. 10.  2017, smo se Sara Gorinjac, Maja Đorđeski in Žiga Erman odpravili na študijski obisk Evropskega parlamenta v Strasbourg, kjer smo se udeležili delavnic Evroscole. 
V petek je Sara Gorinjac na zboru vseh udeležencev v veliki dvorani Evropskega parlamenta v enominutnem govoru predstavila našo državo in slovensko delegacijo, ki je bila sestavljena iz osmih različnih srednjih šol, vključenih v program EPAS (European ParliamentAmbassador School oz. Šola ambasadorka Evropskega parlamenta).
V sklopu imitacije plenarnih sej smo po skupinah obravnavali šest različnih tem: okolje in energija, varnost in človekove pravice, prihodnost Evrope, migracije in vključevanje, zaposlovanje mladih ter razvojno pomoč. Predstavniki naše šole smo poglobljeno razpravljali o zaposlovanja mladih v EU. Delo v skupinah je potekalo v angleščini. Na koncu so predstavniki vsake skupine svoja poročila in tudi veliko novih predlogov predstavili na zboru vseh udeležencev v veliki dvorani Evropskega parlamenta, o teh predlogih pa smo nato v slogu parlamentarne demokracije tudi glasovali. Kasneje smo mladi lahko predstavnikom Evropskega parlamenta postavljali za nas kar najbolj relevantna vprašanja.
Na koncu programa so med ekipami posameznih držav potekale tudi tako imenovane igre »Eurogames«. Najboljše štiri ekipe so se na koncu pomerile v kvizu, zmagovalka pa je prejela lepe nagrade.
Tako v četrtek kot v petek smo si vzeli tudi čas za ogled mesta. Presenetile so nas zanimive stavbe z lesenimi dodatki ter idila mesta Strasbourg.
 
Sara Gorninjac, 4. g
Maja Đorđeski, 4. g
Žiga Erman, 3. e

Marja Podjed, mentorica

Dijaki predstavniki Šole ambasadorke Evropskega parlamenta na obisku v Strasbourgu: Sara Gorinjac pred nastopom

Dijaki predstavniki Šole ambasadorke Evropskega parlamenta na obisku v Strasbourgu: dijaki v klopeh


Dijaki predstavniki Šole ambasadorke Evropskega parlamenta na obisku v Strasbourgu

Dijaki predstavniki Šole ambasadorke Evropskega parlamenta na obisku v Strasbourgu: Sara na odru

Dijaki predstavniki Šole ambasadorke Evropskega parlamenta na obisku v Strasbourgu

Dijaki predstavniki Šole ambasadorke Evropskega parlamenta na obisku v Strasbourgu: dijaki z mentorico Marjo Podjed


 
 

​Študijski obisk Evropskega parlamenta v Strasbourgu



V četrtek, 26. 10.  2017, se bomo trije dijaki naše šole in učiteljica somentorica Marja Podjed odpravili na študijski obisk Evropskega parlamenta v Strasbourg, kjer se bomo udeležili delavnic Evroscole. Kot Šola ambasadorka Evropskega parlamenta smo pri ocenjevanju lanskoletnega projekta med slovenskimi šolami dosegli največje število točk. Po tem ključu lahko nato dijak EGSŠ Radovljica na zboru vseh udeležencev v veliki dvorani Evropskega parlamenta v Strasbourgu predstavljala celotno slovensko delegacijo. Sara Gorinjac iz 4. g bo tako v glavni razpravljalni dvorani imela enominutni govor v angleščini, kjer bo predstavila skupino dijakov iz Slovenije. Ta je sestavljena iz osmih različnih srednjih šol, vse pa nas povezuje program EPAS (European Parliament Ambassador School oz. Šola ambasadorka Evropskega parlamenta). Na Evrošoli bomo udeleženci v šestih delovnih skupinah obravnavali, kaj naj EU stori na posameznih problematičnih področjih družbenega življenja. Predstavniki naše šole bomo obravnavali temo zaposlovanja mladih v EU. Delo v skupinah bo potekalo v angleščini.
Vsi smo mnenja, da si bomo s tem nabrali veliko izkušenj.

​Študijski obisk Evropskega parlamenta v Strasbourgu



Maja Đorđeski, 4. g

 

Rezultati vzporednih neuradnih volitev za predsednika RS
na EGSŠ Radovljica



Ker so 22. oktobra 2017 v Sloveniji potekale volitve za predsednika Republike Slovenije, smo se v okviru projekta Poslovno komuniciranje dijaki 3. g odločili, da predhodno na naši šoli izvedemo neformalne volitve. Najprej smo naredili kratke predstavitve predsedniških kandidatov, ki ste jih lahko videli v šolski avli. V četrtek,  19. oktobra, smo se dijaki razdelili v pare in obiskali vse oddelke, kjer smo na kratko predstavili pomen in postopek volitev ter samo zamisel predstavniške demokracije. Zbrali smo 285 vaših glasovnic, od tega 6 neveljavnih (dijaki so obkrožili več kandidatov oziroma na glasovnico napisali neustrezne komentarje).
 
Rezultati so sledeči:
 
Zmagal je Borut Pahor s 123 glasovi (44,1 %). Drugi na lestvici je bil Marjan Šarec s 54 glasovi (19,4 %), na tretjem mestu pa Angelca Likovič z 32 glasovi (11,5 %). Sledijo Boris Popovič z 19 glasovi, Andrej Šiško z 18 glasovi, Ljudmila Novak z 12 glasovi, Romana Tomc z 9 glasovi. Suzana Lara Krause je zbrala 7 glasov, na zadnjem mestu pa je bila s 5 glasovi Maja Makovec Brenčič.
 
Vsem se zahvaljujemo za sodelovanje.
 
Tom Černilec, 3. g

 

Vzporedne neformalne volitve predsednika Republike Slovenije
na EGSŠ Radovljica

 
 
V Sloveniji bodo v nedeljo, 22. 10. 2017, potekale volitve predsednika Republike Slovenije, dijaki 3. g pa so v okviru poslovnega komuniciranja na Ekonomski gimnaziji in srednji šoli Radovljica izvedli vzporedne neformalne volitve.
S tem želimo vzpodbuditi zanimanje za politično življenje v državi in vas nagovoriti k aktivnemu državljanstvu.
Informacije o vseh devetih kandidatih za predsednika si lahko preberete v avli naše šole, dijakom pa  bomo predstavili potek volitev po razredih, kjer boste tudi volili. Volitve smo izvedli v četrtek, 19. 10. 2017, rezultati pa so bili znani v petek, 20. 10 .2017, in bodo objavljeni na šolski spletni strani.

Alja Bernik, 3. g

Vzporedne neformalne volitve predsednika Republike Slovenije na EGSŠ Radovljica


 

Prevajalska delavnica

 

V sredo, 18. 10. 2017, je na šoli potekala prevajalska delavnica. Vodil jo je g. Peter Jakša s Predstavništva Evropske komisije v Republiki Sloveniji. Delavnice smo se poleg ostalih dijakov udeležili tudi dijaki, ki sodelujemo pri dejavnostih  Šole Ambasadorke Evropskega parlamenta.
Preizkusili smo se v prevajanju besedila na splošno temo Evropske unije, prevajali pa smo iz angleščine v slovenščino. Pobliže smo spoznali vso kompleksnost in zahtevnost prevajalskega dela, ogledali smo si tudi spletni strani Gigafida in fran.si., kjer lahko s klikom ali dvema razrešimo dileme, ki se pojavijo ob prevajanju. Pod slednjo spletno stran sodi tudi Slovar slovenskega knjižnega jezika.
Ob prevajanju stavka za stavkom in iskanju najboljše možne oblike za prevod smo spoznali, da prevajalski poklic nikakor ni lahek in da zahteva veliko znanja in poglobljenega dela.  
 
Maja Đorđeski, 4. g


Prevajalska delavnica na šoli



 

Šolsko leto 2016/17

 

Infotočka



Informacijska točka projekta ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA

Informacijska točka projekta ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA

Informacijska točka projekta ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA

Informacijska točka projekta ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA




Fotografije: Maja Đorđeski, 3. g

 
Evropski parlament - Informacijska pisarna v Sloveniji


Oglejte si predstavitev projekta na elektronskih prosojnicah, ki jih je pripravila Ema Lukan iz 3. g.


Preberite si prispevek v Bohinjskih novicah na strani 11.

 

Dogodki


Prireditev ob podelitvi nazivov ambasadorji Evropskega parlamenta

 


V petek, 16. 6. 2017, smo se trije dijaki in mentorici Marja Podjed in Marija Podhraški, ki sodelujemo v projektu Šola ambasadorka Evropskega parlamenta, udeležili zaključne prireditve in podelitve priznanj sodelujočim šolam, mentorjem in dijakom. Program se je odvijal v Festivalni dvorani v Ljubljani, povezoval ga je Boštjan Gorenc Pižama. V programu so sodelovali tudi slovenski poslanci Evropskega parlamenta: Lojze Peterle, Tanja Fajon, Romana Tomc, Franc Bogovič in  Patricija Šulin. Poslanci so odgovarjali na naša vprašanja in sodelovali pri okrogli mizi o prihodnosti Evropske unije.
Za letošnje sodelovanje v projektu so vse sodelujoče šole dobile posebno tablo, ki označuje Šolo ambasadorko Evropskega parlamenta, dijaki in mentorji pa potrdilo ambasadorjev Evropskega parlamenta.
Na prireditvi je nastopila tudi impro gledališka skupina. Za glasbeni nastop sta poskrbela Trkaj in Nipke. Na koncu je sledila še pogostitev.

Posnetek celotne prireditve

Skrajšan posnetek prireditve


Ema Lukan, 3.  g

Prireditev ob podelitvi nazivov ambasadorji Evropskega parlamenta

Prireditev ob podelitvi nazivov ambasadorji Evropskega parlamenta

Prireditev ob podelitvi nazivov ambasadorji Evropskega parlamenta


Podelitev nazivov ambasadorjev Evropskega parlamenta

Podelitev nazivov ambasadorjev Evropskega parlamenta

Podelitev nazivov ambasadorjev Evropskega parlamenta


 


Obisk evropskega poslanca in stalnega potočevalca za Erasmus+ dr. Milana Zvera

 
V petek, 16. junija 2017, nas je obiskal evropski poslanec dr. Milan Zver, ki je hkrati tudi stalni poročevalec za projekt Erasmus+ za Slovenijo. Pogovor z dr. Zverom smo povezovale Maja, Sara in Klara, dijakinje 3. letnika ekonomske gimnazije.
Evropski poslanec je dijakom predstavil delo evropskega poslanca, kratko zgodovino  Evropske unije, namen, za katerega je bila ustanovljena, in glavne naloge le-te. Vprašanja so se med drugim dotaknila tudi eksistencialne krize EU. Poslanec je zatrdil, da je EU še naprej stabilna, da pa bi jo verjetno ogrozil izstop Francije, o katerem se je govorilo med predsedniškimi volitvami. Na vprašanje o vlogi Slovenije v EU je poudaril visoko zastopanost naših funkcionarjev glede na število prebivalstva v primerjavi z ostalimi večjimi državami. Dodal pa je tudi, da bi Slovenija, kot vsaka druga članica, morala več vlagati v varnost in obrambo.
Poslancu smo zastavile tudi nekaj vprašanj o uspešnosti projekta Erasmus+ in o kompetencah, ki jih mladi potrebujemo za uspešno uveljavljanje na trgu delovne sile. Poslanec dr. Zver je opozoril na izbiro aktualnega študijskega programa, krepitev znanja tujih jezikov in predvsem odzivnost in pripravljenost mladih, da znanja in uporabne veščine na trgu dela ponudijo.
Ogledali smo si kratek posnetek s Tenerifov, gospoda Zvera pa smo seznanili s svojimi dosedanjimi izkušnjami sodelovanja v programu Erasmus+. Naše prijetno druženje se je zaključilo z obljubo, da se bomo naslednje leto ponovno srečali. 
 
Sara Gorinjac, 3. g
 


Obisk evropskega poslanca in stalnega poročevalca za Erazmus+ dr. Milana Zvera

Obisk evropskega poslanca in stalnega poročevalca za Erazmus+ dr. Milana Zvera

Obisk evropskega poslanca in stalnega poročevalca za Erazmus+ dr. Milana Zvera

Obisk evropskega poslanca in stalnega poročevalca za Erazmus+ dr. Milana Zvera




 

Anketa o EU 


Obeležujemo 9. maj, Dan Evrope 

9. maja Evropska unija praznuje začetek svojega nastajanja. 9. maja 1950 je namreč tedanji francoski zunanji minister Robert Schuman v Parizu predstavil deklaracijo, v kateri je Francijo, Nemčijo in druge evropske države pozval, naj združijo svojo proizvodnjo premoga in jekla. Schumanov načrt velja za prvi korak združevanja evropskih držav. Na šoli bomo ta dogodek obeležili z anketo, s katero bomo med dijaki preverili poznavanje tega področja.
Anketo je pripravil naš dijak Žiga Erman iz 2. e, sodelovalo pa bo 9 oddelkov.  

Dostop do ankete: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdEYU_y7b-YszMh2Xen3LCIAJLlbbwOYYRwg9c3B-yB-FhMgg/viewform?usp=sf_link
 

 

Poročilo ankete ob dnevu Evrope

 
V torek, 9.  maja 2017, smo na Ekonomski gimnaziji in srednji šoli Radovljica izvedli kratko anketo o Evropski uniji. Na ta način smo kot člani dejavnosti Šola ambasadorka Evropske unije želeli tudi obeležiti dan Evrope.
 
Anketa je bila sestavljena iz dveh delov. S prvim delom smo med dijaki preverili splošno poznavanje Evropske unije, v drugem delu pa smo jih povprašali, v kakšni meri spremljajo dogajanje v Evropski uniji, kako doživljajo 9. maj, kakšno obliko podpore bi si s strani Evropske unije želeli ipd.
 
Anketirali smo 193 dijakov, in sicer 115 dijakov usmeritve medijski tehnik, 25 dijakov programa ekonomski tehnik in 53 dijakov ekonomske gimnazije.
 
Po opravljeni analizi ankete smo ugotovili, da naši dijaki to temo kar dobro poznajo, da pa se bomo tudi v prihodnje morali potruditi, da bi dijakom Evropsko unijo še bolj približali.
 
V nadaljevanju si preberite, kako so naši dijaki ogovarjali na posamezna vprašanja.
 
Kar 88,6 % dijakov ve, da je Slovenija postala članica Evropske unije leta 2004.
74,6 % dijakov je pravilno odgovorilo, da je Slovenija prevzela evro leta 2007, 39 % dijakov ve, da ima Evropski parlament 751 poslancev.
Slovenijo v Evropskem parlamentu zastopa 8 poslancev, tu je 46,4 % dijakov odgovorilo pravilno.
Pri petem vprašanju smo dijake spraševali, koliko uradnih jezikov ima EU. 60 % dijakov je podalo pravilen odgovor: 24.
60 % dijakov pozna pravo število držav članic Evropske unije, in sicer 28.
73,6 % dijakov ve, da ima Evropska unija približno 500 milijonov prebivalcev.
Pri osmem vprašanju so dijaki morali od navedenih inštitucij izbrati inštitucije Evropske unije. Dijaki so izbirali med sledečimi: Evropski parlament, Svet Evropske unije, Evropska komisija, Državni zbor RS, Državni svet RS. 92,7 % dijakov je izbralo Evropski parlament, 63,5 % je izbralo svet EU, 78,1 % dijakov pa je izbralo Evropsko komisijo. Napačno pa je 14,1% izbralo Državni svet RS, 12% pa Državni zbor RS.
Da 9. maja obeležujemo dan Evrope, je poznano 92,2 % dijakov, vendar 60 % dijakov ta dan doživlja kot navaden dan.
Slogan Evropske unije »Združeni v raznolikosti« zna dopolniti 79 % dijakov.
Žal se je izkazalo, da 70 % dijakov ne spremlja dogajanja v Evropski uniji, jih pa polovica meni, da imajo možnost vplivati na evropsko politiko.
Kot prednost vključenosti Slovenije v Evropsko unijo je 27 dijakov navedlo skupno valuto evro, 37 dijakov pa Schengen. 10 dijakov je navedlo medsebojno pomoč, 10 dijakov pa sodelovanje med državami. 5 dijakov prednost članstva vidi v možnosti šolanja v tujini, 15 dijakov pa v prostem pretoku blaga čez mejo. 5 dijakov pozdravlja dodeljevanje evropskih sredstev, 2 dijaka pa sta izbrala možnost zaposlitve v tujini. En dijak je tudi omenil varnost.
Pri petnajstem vprašanju smo dijake vprašali, če bi se želeli zaposliti v kateri od drugih držav EU. Prejeli smo kar 70 % pozitivnih odgovorov.
Čisto na koncu smo dijake povprašali po predlogih, na kakšen način bi EU mladim nudila še več podpore.
29 dijakov si želi s strani Evropske unije finančno podporo, 5 dijakov pa si želi brezplačna potovanja. 6 dijakov je navedlo več zaposlitvenih možnosti, 2 dijaka pa boljšo komunikacijo z mladimi. En dijak je mnenja, da bi EU morala bolj spodbujati šport, en dijak pa je navedel več možnosti za izobraževanje.
 
Zapisal: Žiga Erman, 2. e
 
Marja Podjed, mentorica ankete
 

Oglejte si še film Prireditev od dnevu Evrope

 


Naši gimnazijci v vlogi evropskih poslancev 



V okviru simulacije Evropskega parlamenta smo se nekateri učenci 3. g v petek, 5. maja 2017, preizkusili v vlogi evropskih poslancev. Razpravljali smo o predlogu znižanja starostne meje za pridobitev volilne pravice na 16 let ter ga z glasovanjem tudi potrdili. Hkrati smo sprejeli sklep, da se starostna meja najprej zniža le za lokalne, kasneje pa tudi za parlamentarne volitve. 

Simulacije Evropskega parlamenta

Simulacija Evropskega parlamenta

Simulacija Evropskega parlamenta

Simulacija Evropskega parlamenta



Sara Gorinjac, 3. g


 

Poročila


Programski moduli


Oglejte si elektronske prosojnice, ki jih je pripravila Sara Gorinjac iz 3. g: Institucije Evropske unije.

Oglejte si elektronske prosojnice, ki sta jih pripravili Klara Grilc in Amil Paunović iz 3. g: Evropska unija in mi.

Oglejte si elektronske prosojnice, ki sta jih pripravili Nejra Kovačević in Tina Tavčar iz 2. g: Kratka zgodovina EU.


https://photos.google.com/share/AF1QipM7402XY81JTLY7x8sQ6spiCdo77VZtOLpAgVm3WhheVmm28DeYpy4ty89tNf39ww?key=U1lGWW9pd2pwbkx6eGdmcW95Yk5ZM1VQRzI2SnRR
 
 


Igre Evrope v okviru projekta Šola ambasadorka EU



Mladinski svet Slovenije (MSS) in Društvo za podporo mladim pripravljata projekt Igra Evrope, s katerim želijo opolnomočiti mlade ter jih osveščati o pomenu evropskega državljanstva in vlogi Evropskega parlamenta. V okviru projekta po slovenskih srednjih šolah izvajajo delavnice z mladimi na različne teme, povezane z Evropsko unijo.
Aktivno državljanstvo in participacija mladih po besedah predsednika Mladinskega sveta Slovenije Tina Kampla predstavljata rdečo nit delovanja njihove organizacije. Le z aktivno udeležbo v odločevalskih procesih lahko namreč mladi soustvarjajo družbo in okolje, v kateri bodo lahko razvijali svoje potenciale in ideje, meni Kampl.
Tej viziji sledi tudi projekt Igra Evrope, v katerem želijo skozi interaktivno igro mlade osvestiti o Evropski uniji, o procesih in delovanju Evropskega parlamenta ter jim predstaviti koncepte aktivnega državljanstva in potrebo po udeležbi na volitvah.
V sredo, 22. 3. 2017,  in v četrtek, 23. 3. 2017, smo na EGSŠ izvajali Igre Evrope, ki so se jih udeležili dijaki 2. medijskih oddelkov in dijaki 2. ekonomskega tehnika. Pogovarjali so se o vrednotah, po skupinah so sestavili svoj kratek politični program in poiskali najbolj aktualne probleme ter jih poizkušali reševati. Izpostavili so problem velike brezposelnosti in izpostavili potrebo po večji podpori manjšinskim skupinam. delavnice je vodil tudi naš bivši dijak Ajas Midžan, ki je letos študent 1. letnika na Pravni fakulteti v Ljubljani.

Poglejte si še naslednjo povezavo.

Žiga Erman, 2. e

Društvo Podpiramo mlade na delavnicah Igre Evrope na EGSŠ Radovljica, kjer ozavešča mlade o vrednotah EU.

Društvo Podpiramo mlade na delavnicah Igre Evrope na EGSŠ Radovljica, kjer ozavešča mlade o vrednotah EU.

Društvo Podpiramo mlade na delavnicah Igre Evrope na EGSŠ Radovljica, kjer ozavešča mlade o vrednotah EU.



 

Šola ambasadorka Evropske unije: predavanje novinarja Dejana Štamflja



V ponedeljek, 6. marca 2017, nas je 6. in 7. šolsko uro obiskal novinar in nekdanji dijak Ekonomske gimnazije in srednje šole Radovljica Dejan Štamfelj. Kot novinar dela že dlje časa, trenutno pa je zaposlen na Televiziji Slovenija v zunanjepolitični redakciji.
Predavanje z naslovom Begunska kriza je bilo namenjeno  dijakom 2. g in 2. e, udeležili pa so se ga tudi člani projekta Šola ambasadorka Evropskega parlamenta in nekateri povabljeni dijaki. Pogovor z novinarjem je vodila Nejra Kovačević iz 2. g.
Z gospodom Štamfljem smo se pogovarjali predvsem o migrantski tematiki v Evropi in o posebnostih novinarskega dela. Pri migrantski tematiki smo najprej opredelili razliko med pojmom begunec in ekonomski migrant.
Novinar nam je razložil, da so begunci preganjani zaradi rase, političnega ali verskega prepričanja, narodne pripadnosti… Iz nevarnih območij se milijoni podajo na tvegano pot zgolj v želji po zaščiti golega življenja. Države podpisnice mednarodnih sporazumov so se zavezale, da bodo te ljudi zaščitile.
Zaradi ogrevanja ozračja v prihodnosti lahko pričakujemo tudi veliko število podnebnih beguncev.
Izvedeli smo tudi, da je danes na svetu že 65,3 milijona beguncev, kar 65 % vseh beguncev pa izvira iz desetih držav v Afriki, na Bližnjem Vzhodu in Aziji.
Govorili smo tudi o evropski begunski krizi, ki je izbruhnila leta 2015, in schengenski meji, ki je Slovenijo postavila v središče reševanja problemov begunske krize.
Novinar je spregovoril tudi o tem, kje v Sloveniji so begunci nastanjeni, in o problemih, s katerimi se soočajo. Pri nasilju nad njimi je poudaril predvsem napade v Nemčiji, kjer je bilo leta 2016 poškodovanih 560 ljudi, med njimi več kot 40 otrok.
Pokazal nam je tudi nekaj svojih novinarskih prispevkov, na koncu pa prepustil besedo tudi nam, da smo postavili vprašanja in povedali svoja mnenja.

Oglejte si Napoved predavanja g. Štamflja.

Oglejte si intervju z njim.
 
Zapisali: Tina Tavčar in Gabrijela Vukobrad, 2. g

Mentorici Marija Podhraški in Marja Podjed

Dejan Štamfelj, novinar RTV Slovenija, gostoval na šoli

Dejan Štamfelj, novinar RTV Slovenija, gostoval na šoli

Dejan Štamfelj, novinar RTV Slovenija, gostoval na šoli

Dejan Štamfelj, novinar RTV Slovenija, gostoval na šoli



Fotografije: Grega Slivnik, 2. a
 

 


 

2017
13
Dec

Ekokviz


V sredo, 13. 12. 2017, bo ob 13.20 v predavalnici potekalo šolsko tekmovanje iz Ekokviza. 

Najboljši trije d
2017
14
Dec

Skupne govorilne ure v decembru


Spoštovani starši in dijaki,
vabimo vas na skupne govorilne ure, ki bodo v četrtek, 14. decembra 2017, ob 18.00, v &scar
2017
21
Dec

Defibrilator


Obveščam vas, da je najbližji defibrilator (aparat za oživljanje v primeru zastoja srca) nameščen na steni Gorenjske banke z
Arhiv novic





 
Ekonomska gimnazija in srednja šola Radovljica
Gorenjska cesta 13
4240 Radovljica

Tel: (04) 53 73 513
Fax: (04) 531 22 41
E-mail: egss.radovljica@guest.arnes.si
S piškotki si pomagamo pri zagotavljanju storitev. Z uporabo naših storitev se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke.
več o piškotkih
Prva slovenska odzivna šolska spletna stran ©  2013