T: (04) 53-73-513,

E:egss.radovljica@guest.arnes.si

ŠOLSKO LETO 2017/18

Ekskurzija v Švico

Čokolade, siri, priznane znamke ur, švicarski noži, točnost, naravna bogastva gora, jezer, slapov, planot in gozdov. Njihovo skupno ime je Švica! Del jesenskih počitnic (od 27. do 29. oktobra 2017) smo dijaki EGSŠ preživeli nepozaben vikend v nemškem delu Švice. Ogledali smo si Luzern, Bern, Schaffhausen – renske slapove, Stein am Rhein St. Gallen – samostansko knjižnico in ostale lepote te prečudovite, a zelo drage dežele.

Staša Slapnik

Tabor v Tolminu

Dijaki 1. a so bili na taboru v Tolminu od ponedeljka, 16. 10., do srede, 18. 10., dijaki 1. b in 1. e pa od srede, 18. 10., do petka, 20. 10. 2017.

Tabor v Tolminu (oktober 2017)

Ekskurzija v München

V soboto, 30. septembra 2017, je potekala enodnevna ekskurzija v München v sodelovanju z Gimnazijo Kranj. Dan smo začeli že zelo zgodaj ter se okoli pet ur vozili do vsakoletnega prizorišča najbolj obiskanega festivala v tem letnem času.
Skupaj s profesorji, ki so nas spremljali, smo se sprehodili po slikovitih ulicah do osrednjega trga Münchna, Marijinega trga. Tam smo si ob enajstih ogledali znamenitost mestne hiše, plešoče figurice, ki naznanijo polno uro. Imeli smo nekaj prostega časa, da smo občutili energijo mesta, nato pa smo se podali v Tehnični muzej, ki niti najbolj zagrizene družboslovce ne pusti na cedilu. Muzeju smo posvetili večji del dneva ter se ob pol petih odpravili na panoramsko vožnjo.
Oktoberfest je v mesto privabil mnoge turiste in nemške narodne noše so bile vidne na vsakem koraku. Sončno mesto smo s težkim srcem pustili za seboj, a boleče noge so marsikaterega prisilile v počitek v drugače zelo razigrani atmosferi, ki je vladala vso pot nazaj v Slovenijo.

Ekskurzija v München 2017

Zapisala in fotografirala Nina Zrimšek, 2. g

Gimnazijci na Pokljuki

Dijakinje in dijaki 1. ga so se od srede, 20. 9., do petka, 22. 9. 2017, udeležili naravoslovnega tabora na Pokljuki. kjer smo izvajali terenski del projekta Živimo z gozdovi.
Predstavitev našega dela je bila 12. 10. v šolski predavalnici.

1. dan
Prvi dan smo si najprej ogledali pokljuško visoko barje. Nato smo se sprehodili po delu pokljuške poti, kjer je beseda tekla o lesu in zgradbi počitniških hišic. Kasneje je prišel tabornik in nam pokazal, kako speči jajca v olupku pomaranče ter skuhati čaj v izdolbeni meloni.

2. dan
Obiskali sta nas gospe iz Zavoda za gozdove ter predavali o funkcijah  gozdov, invazivnih tujerodnih vrstah ter o lubadarju. Tudi sami smo bili poslani v gozd z namenom poiskati invazivke ter izmeriti debla smrek. Iz dobljenih podatkov smo morali izračunati gospodarsko vrednost lesa. Sledil je pohod proti Viševniku, ampak smo prišli le do Avšja. Opazovali smo predvsem rastje, sproti pa smo merili tudi temperaturo in preverjali, ali so kamnine karbonatne ali ne. Zvečer smo se zbrali v učilnici, kjer smo pregledali naše delovne liste ter poskrbeli vsak za svoje zadolžitve.

3. dan
Tretji dan nas je obiskal delavec iz TNP-ja, ki nas je vodil skozi gozd ter nam razlagal o različnih živalih ter njihovem načinu življenja, življenjskem prostoru in njihovem vplivu na gozd. Po kosilu smo še strnili vtise, nato pa smo se vrnili domov.

Naj razred 4. g za nagrado obiskal Prago

Tanja Železnik: Dijaki 4. letnika gimnazije smo se v petek, 15. septembra 2017, odpravili na nagradno ekskurzijo na Češko, saj smo bili v šolskem letu 2016/17 ponovno izbrani za najboljši razred. Spremljali sta nas razredničarka Nevenka Kunšič in ravnateljica Ksenija Lipovšček. Izpred šole smo se odpeljali zgodaj zjutraj in po nekaj urah vožnje smo prispeli v Krumlov. Mesto je zelo zanimivo, saj je staro, lepo ohranjeno in okoli njega teče reka Vltava. Ker je bilo vreme zelo lepo, smo se odpeljali še do mesta Budejevice in si ogledali glavni trg. Zvečer smo se nastanili v prijetnem hotelu in večerjali.
Soboto smo preživeli v glavnem mestu. V Pragi smo si ogledali veličastno gotsko cerkev in blizu nje Zlato ulico. Ulica je zelo zanimiva, saj je ozka, zato so hiške zelo majhne. V eni izmed njih je prebival tudi pisatelj Franz Kafka. Ulica je nekoč služila revnim prebivalcem, sedaj pa je namenjena le še turističnim ogledom. Popoldne smo imeli veliko prostega časa v mestu za kosilo in nakup spominkov. Ogledali smo si še glavni trg in ulico, kjer je ogromno trgovin.
V nedeljo smo se zjutraj po zajtrku odravili prori domu. Vmes smo se ustavili in si ogledali Plečnikovo cerkev, ki je res nekaj posebnega. Na jugu Češke pa smo šli na grad Hluboka, ki je bil vsem naibolj všeč. Bil je res lep na pogled in veličasten s svojimi enajstimi stolpi.
Tako se je naša ekskurzija zaključila. Vsem se nam bo vtisnila v lep spomin.

Manca Rupnik: Izlet v Prago je bil nepozaben. Najbolj mi je bilo všeč samo vzdušje v Pragi, češka kultura in arhitektura samega mesta. Vendar pa si mesta, kot je Praga, v enem dnevu nismo mogli tako dobro ogledati, kot bi si želeli. Prago bom z veseljem še kdaj obiskala.

Klara Grilc: V petek zjutraj smo se kot najboljši razred odpravili na nagradni izled v Prago, glavno mesto Češke. Preko poti čez Avstrijo smo po šestih urah prispeli na Češko, kjer smo imeli prvi postanek. Vsako češko znamenitost posebaj nam je vodička predstavila in nam podrobneje prikazala zgodovino le-teh. V soboto smo se po prespani noči odpravili na ogled Prage in spoznali lepoto tega mesta. Kljub rahlim dežnim kapljam nas vreme ni pustilo na cedilu in smo si tako ogledali celotno mesto. Nedeljsko jutro smo začeli z ogledom Plečnikove cerkve in se po tem odpravili proti domu. Od izleta smo odnesli veliko novih stvari in se nagledali lepot Češke. Tudi kot razred smo izkoristili veliko časa za druženje.

Maja Đorđeski: Naša ekskurzija v Prago se je začela v petek in trajala vse do nedelje. Že na poti do Prage smo se ustavili v dveh krajih in videli veliko. V soboto je sledil ogled Prage. Mesto je prečudovito in vredno ogleda. V nedeljo pa smo se še zapeljali do najlepšega gradu. Naš izlet se je zaključil v nedeljo zvečer s prihodom domov. Ekskurzija je bila zelo pozitivna izkušnja in z sošolci smo se zabavali.

Nagradni izlet za naj razred: Krumlov

Nagradni izlet za naj razred: Češke Budejovice

Nagradni izlet za naj razred: Plečnikova cerkev v Pragi

Nagradni izlet za naj razred: grad Hluboka

ŠOLSKO LETO 2016/17

Strokovna ekskurzija v 1. letnikih

V ponedeljek, 29. 5. 2017, je za 1. a potekala delavnica starodobnega tiska, in sicer v Zgoši, v Manufakturi mojstra Janeza Rozmana. Na delavnici so dijaki ročno natisnili in zvezali izvod Abecednika. Uporabili so replike strojev iz časa reformacije. Tiskali so na ročno izdelani papir, še prej pa so ga tudi naredili.

Delavnica starodobnega tiska v 1. a pri Mojstru Janezu

Marko Bešlič, vodja

V četrtek, 1. 6. 2017, pa so se ekskurzije udeležili dijaki in dijakinje 1. c in 1. e. Kaja Kne (3. a) in Matic Jereb (3. b) sta dogajanje tudi posnela. Uporabila sta šolsko opremo (videokamero, stojalo in mikrofone s priborom), da bosta izdelala dokumentarni film.

Delavnice starodobnega tiska pri Mojstru Janezu

Ekskurzija na Primorsko

Naša ekskurzija se je začela že zgodaj zjutraj, v četrtek, 4. maja 2017, ob 7.00. Z avtobusom smo se odpeljali na Primorsko. Dijaki 3. g so imeli kratke referate o pokrajinah in znamenitostih, ki smo jih obiskali. Najprej smo si ogledali pristanišče Luko Koper. Zatem smo šli v Piran, kjre smo imeli nekaj prostega časa, nato pa se sprehodili do cerkve sv. Jurija. Šli smo še do Punte. Za konec pa smo se odpravili pogledat še Škocjansko jamo, ki je druga največja v Sloveniji.

Nejc Repinc, 1. g

V četrtek, 4. maja, smo se dijaki 1. in 2. g odpravili na ekskurzijo po Primorskem in Krasu. Tretji letniki smo se predhodno pripravili in vsak dijak je povedal nekaj zanimivih informacij o pokrajinah, po katerih smo se vozili. Izpred šole smo se odpeljali že zgodaj zjutraj. Pot nas je sprva vodila po predalpski Sloveniji, prvi postanek pa smo imeli v primorskem delu. Iz avtobusa smo si na hitro ogledali Škocjanski zatok, zatem pa smo se peljali po Luki Koper. Vodič, ki se nam je pridružil na avtobusu, nam je povedal veliko zanimivih informacij o našem edinem pristanišču, ki je razdeljen med občini Ankaran in Koper. Po ogledu smo imeli prosti čas v Piranu in si ogledali staro mestno jedro ter se sprehodili do Punte. Imeli smo nekaj težav z dežjem, a nas ni preveč motilo, saj smo obiskali Škocjanske jame.
Ekskurzija nam je bila všeč, saj je bila zanimiva in poučna.

Tanja Železnik, 3. g

Ekskurzija v Benetke

V soboto, 11. 3. 2017, se lahko udeležite ekskurzije v Benetke v organizaciji Gimnazije Kranj.

Program

Prijave so do četrtka, 9. 3., pri profesorici Mariji Podhraški.

Ekskurzija v Bolzano in Verono

V soboto, 3. 12. 2016, smo se zgodaj zjutraj odpravili na pot proti Bolzanu. Peljali smo se skozi karavanški predor čez Avstrijo v Italijo, kjer smo videli območje, kjer izvira reka Drava.
V Bolzanu, ki velja za najbolj zeleno mesto Italije, smo najprej imeli nekaj prostega časa, da smo si ogledali številne novoletne stojnice s hrano, pijačo in darili.
Glavi namen našega obiska tega južnotirolskega mesta je bil obisk arheološkega muzeja, ki je v celoti posvečen najstarejši evropski mumiji z imenom Ötzi. Mumija se je zelo dobro ohranila zaradi zaščite v ledu. Muzej predstavlja  mumijo, predmete, ki so jih našli ob njej, ter spoznanja medicinskih strokovnjakov, ki so analizirali dobro ohranjeno telo Ötzija.
Naša naslednja postaja je bila Verona, mesto ob reki Adiži. Tu smo si ogledali predvsem rimsko areno, kjer so včasih imeli gladiatorske boje in druge predstave, danes pa si poleti lahko ogledamo operne predstave. Seveda smo morali stopiti tudi pod Julijin balkon, kjer stoji kip, posvečen znamenitemu Shakespearovemu liku. Po ogledu kipa in balkona smo se še malo sprehodili po  Veroni. Nato nas je čakala še vožnja z avtobusom proti domu.

Ajlana Džafić in Vanessa Ibrahimović, 1. g

Ekskurzija v Bolzano in Verono 2016

Ekskurzija v Bolzano in Verono

Sarajevo, stičišče dveh kultur, vzhoda in zahoda

V četrtek, 6. 10. 2016, smo se dijaki 3. g razreda skupaj s profesoricama odpravili na dvodnevni izlet v Sarajevo. Naša pot nas je vodila preko Slovenije in Hrvaške v Bosno in Hercegovino. V prestolnico smo prispeli v jutranjih urah in si najprej ogledali muzej zadnje vojne v Bosni, kjer smo imeli to čast, da nam je kaj več o takratnih razmerah povedal gospod, katerega starši so odstopili svojo hišo, da so lahko zgradili znameniti sarajevski predor »Tunel Spasa«. Tunel je bil zgrajen med obleganjem Sarajeva leta 1993 in po njem so v Sarajevo prinašali hrano, orožje in ves drug potreben material za preživetje. Naša pot se je nadaljevala v center Sarajeva, kjer smo se najprej sprehodili po mostu čez reko Miljačko. Na tem mostu je leta 1914 Gavrilo Princip ubil habsburškega prestolonaslednika Franca Ferdinanda, kar je bil tudi povod za 1. svetovno vojno. V ta namen stoji ob mostu tudi muzej. Potem smo se sprehodili do znamenite tržnice Baščaršije. Sledilo je kosilo in prvič smo si privoščili odlične bosanske čevape, postrežene z lepinjo, čebulo in kajmakom. Po kosilu nam je lokalni vodič Mohamed predstavil tržnico, kjer se nahaja ogromno gostiln, slaščičarn, trgovinic s preprogami, džezvami in drugimi spominki. Vodič nas je odpeljal tudi do mesta, kjer se Sarajevo razdeli na stari in novi del. Sledil je prosti čas za nakupovanje in bosansko kavo, baklavo in tufahijo. Ker nam je vreme malo pokvarilo načrte, smo si preostanek Sarajeva ogledali iz avtobusa. Na poti smo videli olimpijsko dvorano Zetra, pokopališče padlih vojakov balkanske vojne ter stadion Koševo, kjer se je odvijala ceremonija otvoritve zimskih olimpijskih iger leta 1984. Na tem stadionu sedaj potekajo športne prireditve in koncertni spektakli. Po napornem dnevu smo končno prispeli v hotel in si privoščili počitek.

Naslednje jutro smo se odpravili do izvora reke Bosna pod Igmanom. Od tam pa naprej do stolpa Avaz, ki velja za najvišjo stavbo na Balkanu. Narejen je iz stekla in je visok 175 metrov. Ponudil nam je odličen razgled na celotno mesto. Na našo žalost je prišel čas, da se poslovimo od multikulturnega mesta in se odpravimo do mesta Travnik. Tam smo si ogledali džamijo, vendar pa je bil ogled kratek, saj se je pričela molitev. Mesto Travnik je tudi rojstni kraj pisatelja Iva Andrića, Nobelovega nagrajenca za književnost leta 1961. In seveda smo si ogledali njegovo hišo. Po ogledu so si nekateri zopet privoščili čevape, drugi pa smo raje odšli na pravi bosanski burek. Zopet ni šlo brez bosanske kave, ki pa je bila postrežena s cigareto Drina, v znameniti travniški kavarni. Po kosilu smo se za kratko ustavili v mestu Jajce, ki slovi po čudovitih slapovih, s katerimi se reka Pliva izliva v reko Vrbas. Tukaj smo imeli možnost ogleda Muzeja 2. zasedanja Avnoja (Antifašistični svet narodne osvoboditve Jugoslavije). Po sproščenem oddihu ob slapovih smo se odpeljali do Banje Luke, drugega največjega mesta v BIH in glavnega mesta Republike Srbske. Banja Luka je poznana kot mesto čudovitih parkov in kot mesto žensk in mladine. Gre za demografsko posebnost, saj je razmerje med ženskami in moškimi kar 7 : 1. Skupaj smo si ogledali pravoslavno cerkev, ki je zelo lepo okrašena. Po tem pa smo imeli možnost sami raziskati mesto in občutiti njegov utrip.
Na tem mestu se je končalo naše pohajkovanje po BIH. Že smo sedeli na avtobusu in se vračali nazaj domov. Prispeli smo v poznih večernih urah polni lepih, pozitivnih in navdušujočih vtisov.

Maja Đorđeski, 3. g

Nagradna ekskurzija v Bosno in Hercegovino

Dijaki 3. g razreda smo se v petek, 7. oktobra, ponoči z avtobusom odpeljali v Bosno in Hercegovino na 2-dnevni izlet za najboljši razred v šolskem letu 2016/17. Po osmih urah vožnje smo prispeli v Sarajevo. Sprva smo si ogledali tunel pod letališčem, ki so ga uporabljali med vojno, sedaj pa služi le za turistične namene. Nato smo šli na Baščaršijo, si jo ogledali, tam kosili in začutili optimizem ljudi okoli nas. Videli smo majhne obrtniške  trgovinice, džamije, katoliško katedralo in pravoslavno cerkev. Ker nam je vreme zagodlo in je lilo kot iz škafa, smo se predčasno odpravili v hotel. Tam smo prenočili in imeli večerjo ter zajtrk.
Naslednje jutro je bilo lepše vreme. Najprej smo se odpeljani do izvira reke Bosne, nato pa smo pot nadaljevali v mesto Travnik, kjer smo si ogledali džamijo. Naslednji postanek je bil v mestu Jajce. Tam smo videli čudovit slap. Zadnje mesto, ki smo si ga ogledali je bila Banja Luka. Mesto je zelo zeleno z veliko parki na obeh bregovih reke Vrbas. Ogledali smo si še pravoslavno cerkev, nato pa krenili proti domu.
Izlet je bil vsem všeč, saj smo preživeli dva čudovita dneva v BiH.

Tanja Železnik, 3. g

Ekskurzija v Sarajevo: nagradni izlet za 3. g kot najboljši razred v šol. letu 2016/17

Ekskurzija v Sarajevo: Baščaršija

Ekskurzija v Sarajevo: na kavici

Ekskurzija v Sarajevo: pred rojstno hišo pisatelja Iva Andrića

Ekskurzija v Sarajevo: muzej AVNOJ-a v Jajcu

Ekskurzija v Sarajevo: Banja Luka

Ekskurzija v Sarajevo: džamija v Travniku

Ekskurzija v Sarajevo: 22-metrski slap reke Plive, ki se izliva v reko Vrbas

Ekskurzija v Bruselj in Tübingen

V sredo popoldne, 28. 9. 2016, smo se dijaki naše šole in dve profesorici spremljevalki odpravili na ekskurzijo v Bruselj in Tübingen. Obiskali smo Evropski parlament v Bruslju, in sicer nas je sprejela evropska poslanka Patricija Šulin. Sledil je ogled Atomiuma, ki so ga v Bruslju leta 1958 postavili v sklopu razstave Expo. Sprehodili smo se po centru starega mesta in se fotografirali na Velikem trgu.
Naslednji dan smo si ogledali mestno hišo v Tübingenu s svojo prekrasno tradicionalno nemško arhitekturo. Zelo zanimiva je bila protestantska cerkev v Derendingenu pri Tübingenu, kjer je ob koncu svojega življenja deloval Primož Trubar. Zadnja postaja je bil grad Hohenzollern.
Domov smo se vrnili v petek, 30. septembra, kar utrujeni od dolge vožnje.

Na sprejemu v Evropskem parlamentu v Bruslju pri evropski poslanki Patriciji Šulin

Ogled Atomiuma, ki so ga v Bruslju leta 1958 postavili v sklopu razstave Expo

Na Velikem trgu, centru starega dela Bruslja

Mestna hiša v Tübingenu s svojo prekrasno tradicionalno nemško arhitekturo

Protestantska cerkev v Derendingenu pri Tübingenu, kjer je ob koncu svojega življenja

Čakajoč na vstop v grad Hohenzollern

Zapisala in fotografirala: Marja Podjed

Tabor Trilobit (2. a, 2. b)

1. dan
V petek dopoldne, 23. septembra 2016, smo se dijaki 2. MT odpravili na tridnevni tabor v Javorniški Rovt. Ob 12. Uri smo imeli kosilo, nato smo šli na pohod in poslušali o zgodovini železarstva. Zvečer so sledile družabne igre, ob 23. uri pa spanje.

2. dan
Spet smo se zbudili v prekrasen sončen dan. Ob 8.30 smo se odpravili na pohod. Po kosilu smo se preizkusili v veslanju in lokostrelstvu. Poslušali smo tudi predavanje o zgodovini kamnov. Zvečer smo zunaj zakurili ogenj.

3. dan
V nedeljo smo imeli posebno tekmovanje trilobiatlon (veslanje, met na koš ...). Pred odhodom smo pojedli kosilo in sladico, potem smo se pa odpravili z avtobusom proti šoli.

Lara Nemeček, 2. a

Tridnevni tabor pod Peco (1. g, 1. c)

Dijaki 1. g in 1. c so od od 19. do 21. septembra na taboru v CŠOD Peca.

Fotografije: Eva Češarek, Magdalena Rozman, Jože Brezavšček

Tridnevni tabor v Kočevju (1. MT)

Dijaki 1. a in 1. b so bili od 19. do 21. septembra na taboru v CŠOD Jurček v Kočevju.

V ponedeljek, 19. 9. 2016, smo se ob devetih zjutraj odpravili izpred šole in se vozili približno dve uri in pol do končnega cilja. Ko smo prišli tja, smo se namestili po sobah in imeli kosilo. Vodička nam je predstavila dom Jurček in zaposlene. Nato smo se odpravili do Rudniškega jezera in si na poti do tja ogledali naravne in kulturne znamenitosti Kočevja. Nazaj grede je začel padati dež, zato smo v dom prispeli premočeni. Imeli smo prosto uro in nato večerjo. Po večerji smo se spoznali preko gledališkega igranja. Ker je trajalo manj, kot so to pričakovali vodiči, smo imeli še kviz.
V torek smo ostali ob sedmih in imeli pol ure časa za osebno higieno. Potem smo imeli jutranjo telovadbo na zunanjem igrišču. Imeli smo zajtrk in še nekaj prostega časa, da se pripravimo za pohod do Medvedje jame. Ko smo prišli nazaj, nam je vodič predaval o orientaciji. Nato smo imeli kosilo in prosti čas. Sledil je orientacijski tek, ki je potekal v Kočevskem gozdu, kjer je tudi Medvedja jama. Ko smo prišli nazaj, smo pojedli večerjo in pripravili ogenj, na katerem smo pekli jabolka in hrenovke. Poleg tega pa smo se lahko igrali na igrišču. Ob desetih smo se pripravili za spanje.
Zadnji dan smo vstali ob sedmih in imeli čas do devetih, da pospravimo stvari iz sob. Ob osmih smo imeli še zajtrk. Vso prtljago smo pospravili v prostor poleg jedilnice in imeli športne igre ter lokostrelstvo. Vmes smo imeli še malico. Po kosilu smo pospravili okoli doma in počakali na avtobuse, ki so nas kasneje odpeljali domov.

Matija Meglič, 1. a

Fotografije: Staša Slapnik in Uroš Pikec

Tridnevni tabor v Javorniškem Rovtu (2. g, 2. e)

Od 16. do 18. septembra smo dijaki in razredničarki 2. e in 2. g ter učitelj športne vzgoje preživeli tri dni na taboru v Javorniškem Rovtu, kjer smo bivali v domu CŠOD Trilobit.

V petek, 16. 9., smo se ob 11. uri  odpravili izpred šole in tja zaradi manjših zastojev prispeli ob 11.50. Odložili smo prtljago, odšli na kosilo in za tem so nam učitelji v domu Trilobit pokazali naše bivalne prostore. Imeli smo nekaj časa za ureditev sob. Ker pa je bila kmalu zatem po programu že ura za odhod proti Lepenam, smo se hitro oblekli in odšli na pot. Ni trajalo dolgo, ko nas je ujel dež in seveda bi bili premočeni do kosti, če s seboj ne bi vzeli dežnikov in pelerin. Vodnica nam je pokazala še nahajališče fosilov in zanimivo opisala zgodovino železarstva na Jesenicah in v bližnji okolici. Ko smo po treh urah prispeli nazaj v dom, smo bili že lačni in kmalu so nam pripravili večerjo. Nato smo imeli kakšno uro prostega časa v sobah za malo sprostitve. Sledilo je iskanje skritega zaklada: po domu smo si nastavili listke z navodili in jih nato v skupinah iskali. Po tej aktivnosti smo odšli v svoje sobe in se pripravili na nočni počitek.

V soboto, 17. 9., smo zgodaj vstali, zajtrkovali in odšli na pohod do planine Stamare. Na sredini poti smo si ogledali še opuščen rudnik manganove rude. Lahko smo si ga ogledali od znotraj, prehodi so bili ozki in nizki. Uporabili smo svetilko, saj je notri zelo temno. Pot je bila dolga in strma, a po dveh urah hoje smo le prišli na cilj, kjer je bil sprva lep razgled, a ga je kaj kmalu zakrila megla. Na vrhu smo pojedli malico, se odpočili in odšli nazaj v dolino.  Seveda pa ni šlo brez dežja, ki nam je križal načrte cel konec tedna. A dobra oprema nam je še kako prav prišla, saj smo si v domu lahko izposodili pelerine. Po vrnitvi v dom smo odšli na kosilo, se preoblekli in imeli nekaj prostega časa. Med tem časom je dež že popolnima ponehal in odpravili smo se veslat na jezero. Ob tem smo imeli tudi predavanje o nastanku Alp, kjer smo si lahko ogledali veliko starih kamnin in tudi nekaj trilobitov. Nekateri so bili majhni in lahki, drugi veliki in težki, bili so raznovrstni. Za tem je sledila večerja, namen je bil, da bi si jo pripravili sami zunaj na kurišču. Veselje pa nam je seveda pokvaril dež, saj je bilo vse mokro in na taki površni se ogenj ne bi zanetil. Sledilo je plezanje po steni. Sprva nihče ni hotel plezati, ker so bili zelo majhni oprimki, a so se kasneje skoraj vsi želeli spopasti s to steno in jo na koncu tudi premagali. Medtem pa so nekatere dijakinje pripravile taborni ogenj. Nekaterim od nas, ki smo zunaj ostali dlje, je profesor prinesel koruzo in kruh, kar smo popekli na ognju in konec večera zaključili še s slastnim prigrizkom. Ogenj je gorel do približno pol enajstih, nato pa smo se odpravili v sobe in zaspali.

V nedeljo, 18. 9., smo vstali in zajtrkovali. Po zajtrku nam je vodnik pokazal, kako se izdelajo improvizirana nosila. Meni se je to zdelo zelo zanimivo, ker sem to videl prvič in si nisem mislil, da je to tako lahko. Predaval pa nam je tudi o prvi pomoči pri pohodih v naravo. Po koncu predavanja smo se razdelili v deset skupin za tekmo »trilobitlon«. Tekma je imela tri komponente, in sicer veslanje, izdelavo nosil in proste mete. Ker prejšnji dan zaradi dežja nismo mogli izvesti lokostrelstva, smo to dejavnost izvedli pri zaključni tekmi. Lok je velik in moraš imeti dovolj moči, da ga napneš, ker mora biti vrv napeta. Kot se spodobi, so zmagovalcem na prvih treh mestih podelili medaljo za »trilobitlon«. Medalja je predstavljala trilobita, ki je bil polakiran z določeno barvo zaporednega mesta. Takoj za tem smo odšli še zadnjič na kosilo in pospravili sobe.

Nato smo počakali na avtobus, ki nas je odpeljal nazaj v Radovljico, kamor smo prišli ob 14.30.

Zapisal: Maj Kepic, 2. e

Tabor na Javorniškem Rovtu: CŠOD Trilobit, 2. g in 2. e

Fotografija 1: Pripravljeni na odhod.
Fotografija 2: Okusno kosilo.
Fotografija 3: Dijakinje 2. e z razredničarko. Le kje so dijaki?
Fotografija 4: In še dijakinje 2. g z razredničarko.
Fotografija 5: Nam bo uspelo zanetiti ogenj, tako kot je to počel pračlovek?
Fotografija 6: Priprava na veslanje.
Fotografija 7: Nujni napotki pred odpravo na jezero.
Fotografija 8: Druženje ob tabornem ognju.
Fotografija 9: Počitek v dežju pred vhodom v opuščeni rudnik manganove rude.
Fotografija 10: Prva pomoč za profesorico.
Fotografija 11: Pomerili smo se tudi v lokostrelstvu.
Fotografija 12: Zmagovalne skupine na stopničkah po tekmi »trilobitlon«.

Fotografije: Tadeja Klinar in Jože Brezavšček

Danska od blizu 2016

Od 3. do 11. septembra 2016 sem se udeležila ekskurzije na Dansko. Iz Ljubljane smo se v soboto, 3. 9., popoldne z avtobusom odpeljali proti Danski.

Po 22 urah smo prispeli na naš prvi postanek na otok Rømø. Ogledali smo si najstarejše dansko mesto Ribe in tam prenočili eno noč v hostlu. Mesto je znano po Vikingih, zato smo si ogledali Muzej Ribes Vikinger, zvečer pa nam je nočni čuvaj razkazal znamenitosti mesta. V hostlu smo imeli pevsko vajo in priprave na slovenski večer.

V ponedeljek smo šli v zabaviščni park Legoland in nato v mesto Nykøbing, kjer so nas lepo sprejeli dijaki šole Morsø Gymnasium, pri katerih smo prespali dve noči. Naslednji dan smo bili prisotni pri dveh urah pouka, kjer smo se naučili dansko pesem in izvedeli nekaj o danskih vodah in kamninah. Popoldan nam je šola organizirala ekskurzijo, zvečer pa smo izvedli slovenski večer, na katerem smo se vsi zabavali in jedli slovenske dobrote.

V naslednjih dneh smo si ogledali moderno galerijo Aaros v mestu Arhus, rojstno hišo in muzej Andersena v Odenseju, slovensko ambasado, katedralo v Roskildu in najvišji vrh Danske, ki je visok 175 m.

Zadnje tri dni smo preživeli v Københavnu in si ga podrobno ogledali. Obiskali smo tudi grad Kronborg, kjer naj bi se odvijala Shakespearova zgodba o Hamletu. V petek zvečer smo šli v zabaviščni park Tivoli, kjer je središče zabavnega življenja v Københavnu.

Zadnji dan smo si ogledali še parlament in imeli še nekaj prostega časa za nakupovanje. Ob 19.00 pa smo se odpravili proti domu in po 19 urah prispeli v Slovenijo.

Ekskurzija je bila enkratna in naravnost čudovita.

Besedilo in fotografije: Tanja Železnik, 3. g

Danska od blizu 2016

Danska od blizu 2016: zabaviščni park Legoland

ŠOLSKO LETO 2015/16

Strokovna ekskurzija za 1. Ga in 3. Ga

V ponedeljek, 30. 5. 2016, so se dijaki 1. Ga in 3. Ga odpravili na ekskurzijo na Primorsko. Najprej so obiskali Luko Koper, kjer so imeli voden ogled. Potem so se odpravili v Piran in si ogledali mesto. Na koncu ekskurzije pa je sledil še ogled Škocijanskih jam.

Obisk Luke Koper

Obisk Pirana

Škocjanske jame

Strokovna ekskurzija v 1. MT in 2. MT

V ponedeljek, 30. 5. 2016, so imeli dijaki prvih in drugih letnikov smeri medijski tehnik strokovno ekskurzijo. Vsi štirje razredi so v Kranju imeli izmenične vodene oglede stalne razstave Janeza Puharja, slovenskega izumitelja fotografije na steklo, in ogled fotografske razstave Vasje Doberleta v Mestni hiši. Sledile so delavnice v fotografski temnici in fotografske naloge na terenu po starem mestnem jedru.

Objavljamo nekaj izdelkov naših dijakov s strokovne ekskurzije.

Eva Žganjar, mentorica

Strokovna ekskurzija za 2. Ma in 2. Mb

Muzej Bistra

V petek, 13. 5. 2016, smo se 2. letniki medijske smeri odpravili na strokovno ekskurzijo v Bistro in v Ljubljano. Obiskali smo Tehnični muzej, kjer smo si ogledali eksperimente ob Dnevu elektrotehnike in razstavo Vse o zvoku. Pot nas je nato vodila v Ljubljano, kjer smo si pod strokovnim vodstvom ogledali studio Radia 1 in se seznanili s celotno radijsko produkcijo.

Muzej Bistra: Vse o zvoku; Dnevi elektrotehnike

Radio 1

Besedilo in fotografije: Tadej Pernuš, 2. Mb

Ekskurzija v Strasbourg in Tübingen za 2. Ga

Dijaki 2. Ga so si zaradi izjemnih uspehov v lanskem šolskem letu, saj so bili stoodstotni, torej brez popravnih izpitov, prislužili nagradni izlet v prestolnico Evropske unije in po poteh Primožja Trubarja.

Preberite si publicistična poročila, ki so jih pri pouku slovenščine pripravili za vas.

Še več fotografij si oglejte na fb-strani.

Dijaki 2. Ga v Strasbourgu pri poslanki Tanji Fajon

Zbrala in uredila Ana Berčon

Ekskurzija v Salzburg in na Bavarsko

V soboto, 9. aprila 2016, sva se dve dijakinji EGŠŠ pridružili Gimnaziji Kranj in skupaj z njimi odšli na Bavarsko.

Prvi dan je bila naša prva postaja Salzburg. Odšli smo v naravoslovni muzej, ki je največji muzej v Avstriji. Tema je bila vesolje, človeško telo, akvaterarij in druge zanimivosti. Naslednja postaja je bila rudnik. Vsi smo se oblekli v uniforme, kjer smo se kot pravi rudarji popeljali z vlakom v notranjost. Na različnih postajah so nam predstavili rudarjevo delo in potek njihovega dela. Sledil je obisk, kamor smo se popeljali kar z ladjo. Tam stoji grad Ludvika II. Bavarskega. Grad je zelo velik, notranjost je vsa v zlatem in vse se blešči. Zvečer nas je čakala dolga vožnja do hostla, kjer smo si odpočili.
V nedeljo zjutraj smo si kot ogledali skakalnico v Garmischu, sledilo pa je vsem zanimivo mesto, kjer so na vseh hišah poslikave znanih pravljic (npr. Rdeča kapica in podobno). Kmalu za tem smo se pripeljali do pravljičnega gradu Neuschwanstein. Notranjost je zanimiva, bogato opremljena, razgled pa je čudovit.
V nedeljo zvečer smo se odpravili nazaj in varno prispeli v Slovenijo.

Tea Ažman, 2. Ma

Oglejte si program ekskurzije.

Marija Podhraški, soorganizatorka

Ekskurzija v Benetke

V soboto, 5. 3. 2016, smo se dijaki EGSŠ Radovljica in dijaki Gimnazije Kranj odpravili na ekskurzijo v Benetke. Poleg številnih beneških značilnostih smo si natančneje ogledali Markovo cerkev, se povzpeli na zvonik Campanile (99m), s katerega smo opazovali prelep pogled na mesto in beneško laguno. Ogledali smo si še proizvodnjo svetovno znanega muranskega stekla in Doževo palačo ter spoznali delovanje Beneške republike. Ogledali smo si še znamenite ječe, ki jih s palačo povezuje Most vzdihljajev. Peljali smo se tudi z ladjico po Canalu Grande in opazovali prelepe beneške palače.

Zapisala: Staša Slapnik, prof.

Oglejte si program ekskurzije.

Marija Podhraški, soorganizatorka ekskurzije

Ekskurzija v London

Oglejte si program ekskurzije v London v organizaciji Gimnazije Kranj.
Prijave zbira profesorica Marija Podhraški do četrtka, 4. 2. 2016.

Marija Podhraški

Strokovna ekskurzija za 2. MT v Ljubljani

Dijaki 2. Ma in 2. Mb so si v petek, 11. 12. 2015, v okviru Animateke ogledali animirane filme v tekmovalnem programu Slon, sledila je delavnica Tiporenesansa, kjer so izdelovali novoletne voščilnice, nato pa je sledilo še samostojno delo na terenu, fotografiranje "zimske idile" v starem delu Ljubljane.

Ekskurzija v Švico

Od petka, 23. 10., do nedelje, 25. 10. 2015, smo se nekateri dijaki priključili gimnazijcem iz Gimnazije Kranj in odšli na ekskurzijo v Švico. Prvo noč smo prevozili skoraj vso Padsko nižino v sosednji Italiji in se zjutraj zbudili z izjemnim razgledom na švicarske Alpe. Nato nas je pot zanesla v Luzern, kjer smo si ogledali star del mesta, vključno z lesenim mostom čez reko Reuss, nato pa smo imeli tudi nekaj prostega časa. Pot smo nadaljevali proti Wengnu, kjer smo si v bližnji vasi ogledali sotesko Trummelsbach. Nenavadno sotesko v gori so oblikovali ledeniki in hudourniški potoki, ki so odmakali vodo izpod ledenikov. V Wengnu smo pogledali tudi čudovito slap, ki je visok okoli 300 metrov. V tej znameniti švicarski vasi smo pogledovali na zobato železnico, ki ima tri tirnice, da vlaki premagujejo velike strmine. Postanek smo naredili tudi v glavnem mestu Bernu. Po ogledu smo se odpeljali v nemški Lorrach, kjer smo prenočili. Zadnji dan smo si ogledali slapove na reki Ren ter znamenito knjižnico v mestu St. Gallen. V Slovenijo smo se vračali čez več gorskih prelazov preko Avstrije in Italije. Preživeli smo lep in zanimiv uvod v jesenske počitnice pa še vreme je bilo izjemno sončno in toplo.

Zapisala: Zala Šuštaršič, 2. Ga

Fotografije: Tajda Kejžar, 2. Mb

Mentorica: Marija Podhraški

Ekskurzija v Müncen

V sodelovanju z Gimnazijo Kranj pripravljamo enodnevno ekskurzijo v München, ki bo v soboto, 10. 10. 2015. Prijavite se pri prof. Mariji Podhraški do 8. 10. 2015. Ob prijavi plačate 5 evrov.

Preberite si več.

Marija Podhraški

ŠOLSKO LETO 2014/15

Ekskurzija v London

Med prvomajskimi počitnicami smo se trije dijaki priključili Gimnaziji Kranj in se odpravili v London.
Prvi dan smo šli mimo Greenwicha, to je kraj, skozi katerega teče začetni poldnevnik in je označen z 0 stopinj geografske dolžine. Naslednja postaja je bil Tower Bridge, most, ki je bele in modre barve. Ogledali smo si tudi gledališče iz časa Williama Shakespeara. Sprehodili smo se do najbolj znanega središča, to je Leicester Square, mimo Buckinghamske palače, odšli mimo Parlamenta in mimo katedrale Westminster Abbey.Naslednji dan smo izbirali med tremi muzeji. Prvi je bil znanstveni, drugi naravoslovni, tretji pa govori o modi in dizajnu. Popoldan smo si ogledali zelo znan Britanski muzej, proti večeru pa so nam predstavili zgodovino in zanimivo zgodbo o Jacku Razparaču.
Tretji dan je bil zanimiv. Z avtobusom smo se odpeljali ven iz Londona, v Windsor, kjer je doma kraljica in si pogledali menjavo straže. Pot smo nadaljevali proti univerzitetni četrti v Oxfordu in si tam natančno ogledali univerzo in prostore, kjer so snemali Harryja Potterja.
Zadnji dan pa smo imeli prosto za različne oglede po naši izbiri.

Tea Ažman, 1. Ma

Potepanje po Primorski

Dijaki 3. Ga smo se v torek, 5. maja, odpravili na strokovno ekskurzijo in s tem utrdili znanje geografije, zgodovine in slovenščine. Ob 7.15 smo pričeli pot izpred šole in med vožnjo poslušali sošolce predstavljati izbrane teme.

Najprej smo se ustavili v Postojni, kjer smo si ogledali Muzej Krasa. Izvedeli smo več o geologiji te pokrajine, razvoju jamarstva, biotski raznolikosti ter o kraških pojavih. Posebej zanimiv za nas je bil predjamski zaklad.

Pot smo nadaljevali po Vipavski dolini, kjer smo naredili postanek v kraju Vipava, kjer se le par korakov z Glavnega trga nahajata dva glavna izvira reke Vipave.

Naš naslednji postanek je bil v Novi Gorici, kjer smo naredili za nas prekratek enourni odmor za kosilo. Z avtobusom smo se peljali po dolini Soče, mimo Mosta na Soči, do Tolmina oziroma Tolminskih korit, kjer je sotočje reke Zadlaščice in Tolminke. Tolminska korita so najnižja vstopna točka v Triglavski narodni park. Največja zanimivost je velika zagozdena skala, ki je dobila ime po svoji obliki, torej Medvedova glava, in Hudičev most, razpet 60 m visoko nad modrikasto reko Tolminko. Videli smo tudi termalni izvir reke Tolminke, ki ima stalno temperaturo 21 stopinj. Tisti najbolj zagreti, so si ogledali tudi Dantejevo jamo, ki naj bi bila navdih za Božansko komedijo, ki jo je napisal srednjeveški avtor Dante Alighieri.

Popoldne smo bili že pošteno utrujeni od celotnega dne, ko smo se usedli v avtobus in se odpeljali proti Gorenjski čez prelaz Vršič, kjer smo na hitro videli Ajdovsko deklico in Rusko kapelico. V Kranjski Gori smo našo ekskurzijo tudi uradno zaključili. Bili smo veseli, da se vračamo domov, saj smo opravili skoraj 300 kilometrov dolgo pot, a navsezadnje smo se imeli zelo prijetno.

Anja Štojs, 3. Ga

ŠOLSKO LETO 2013/14

Ekskurzija v München

V torek, 20. maja, smo se dijaki 2. Ma, 2. Mb in nekaj dijakov iz tretjih letnikov odpravili v München. Odhod je bil ob 4. uri zjutraj izpred šole, dijaki iz okolice Jesenic pa so nas počakali na Petrolu pred Karavankami. Čakala nas je dolga pot do Nemčije. Okoli 10. ure smo prispeli v okolico Münchna na sejem Fespa Digital 2014, ki je predstavljal najmodernejšo tehnologijo tiskanja. Ko smo prispeli na sejmišče, smo bili dijaki prosti in smo si sami pogledali, kaj vse razstavljajo. Tam so bili predstavljeni tudi najnovejši tiskalniki HP, Canon in drugi. Ob 12.30 smo se morali vsi dijaki zbrati pred sejmiščem, saj nas je čakal avtobus, ki nas je nato odpeljal na čisto drugo stran mesta, kjer smo si pogledali filmske studie Bavaria Film. Ko smo prispeli, nas je tam čakal vodnik, ki nas je popeljal po največjih filmskih studiih v Evropi. Najprej smo si ogledali 4D kino, ki je bil izjemno zanimiv, nato pa smo šli dalje in si pogledali nekaj prizorov iz filma Viki. Vodnik nam je razložil, kako je bila določen prizor posnet. Nadaljevali smo ogled in videli prizore iz filma Asterix in Obelix in pa tudi vstopili v podmornico iz filma Das Boot, ki je v resnici samo maketa, saj tudi v filmu nikoli ni prikazana prava podmornica, ampak le manjše makete. Ob 16.30 smo zaključili z ogledom in nato smo dijaki imeli nekaj prostega časa za malico. Čakal nas je povratek domov, okoli 22. ure smo izmučeni končali našo ekskurzijo.

Tilen Dovžan, 2. Ma

Srečanje objezerskih krajev EU Lakes (Iseo, Italija)

Župan občine Bled, gospod Janez Fajfar, nas je 5 dijakov (Hana Stevič, Timotej Magister, Matevž Vrhovnik, Oskar, Peter Jambrek, Matevž Poklukar) Ekonomske gimnazije in srednje šole Radovljica prijazno povabil, da se udeležimo srečanja v Iseu, ki je potekalo od 9. do 11. maja 2014.
V četrtek, 8. maja, smo se ob 13. uri odpeljali izpred Športne dvorane na Bledu in po šestih urah vožnje prispeli v Iseo, ki leži ob istoimenskem jezeru. Jezero je četrto največje jezero v Lombardiji v severni Italiji in ima največji otok od vseh evropskih jezer. Vrh tega otoka doseže kar 600 metrov nadmorske višine.
Ker smo prispeli v večernih urah, nas je po nastanitvi v hotelu Arianna čakala le še odlična večerja. Udeležili smo se je z našo profesorico Marijo Podhraški, z županom občine Bled, županom občine Iseo ter dijakinjami in profesorico, ki so prispele iz Tamswega v Avstriji .
V petek, 9. maja, ko je dan Evrope, smo se na srednji šoli v Iseu udeležili 4-urne konference na temo Evropske unije. Najprej smo si ogledali enourno monodramo v italijanščini, ko je govorila o zgodovini nastanka Evropske unije. Kasneje smo izvedeli še nekaj o njenem nastanku v angleškem prevodu, o evropskem parlamentu ter z njim povezanimi volitvami ter o programu Erasmus, ki študentom iz območja Evropske unije omogoča izobraževanje v tujini. Po konferenci je sledilo kosilo, nato pa smo preostanek prostega popoldneva izkoristili za raziskovanje mesta Iseo ter občudovanje jezera in čudovitih plaž. Ko se je dan iztekel, smo se utrujeni udeležili večerje, potem pa smo se počasi odpravili proti našemu hotelu.
V soboto smo si ogledali otvoritev Festivala jezer, ki je potekala na mestnem trgu pred mestno hišo občine Iseo. Nekaj besed je povedal tudi župan občine Bled, gospod Janez Fajfar. Sledil je odličen nastop Folklorne skupine KUD Bled. Po ogledu zanimivega dogajanja v mestu, smo se odločili, da bomo popoldne izrabili za ogled bližnjega mesta Brescia, kamor smo prispeli po pol ure vožnje z vlakom. Najprej smo se povzpeli na srednjeveški grad, ki se dviga nad mestom. Po občudovanju razgleda smo se vrnili v mesto ter si ogledali še znameniti trg z imenom Piazza del Mercato. Nato smo se počasi odpravili nazaj proti železniški postaji, se vkrcali na vlak in prispeli v Iseo ravno ob času večerje. Po večerji smo se sprehodili ob obali jezera, kjer se je tisti večer veliko dogajalo.
Nedelja je bil dan odhoda, zato smo po zajtrku morali spakirati stvari in izprazniti naše hotelske sobe. Po kosilu smo se poslovili od vseh, ki smo jih spoznali in se skupaj s profesorico, županom ter folklorno skupino vkrcali na avtobus ter zapustili mesto Iseo. Med potjo smo naredili še enourni postanek v Padovi ter si ogledali veličastno baziliko Sv. Antona, potem pa smo se odpravili proti Gorenjski.
Vsi dijaki bi se radi zahvalili županu, gospodu Janezu Fajfarju, Občini Bled in EGSŠ Radovljica, ki so nam omogočili, da smo preživeli čudovit vikend.

Zapisala: Oskar Peter Jambrek (2. Ga) in Matevž Vrhovnik (2. Mb)

Mentorica: Marija Podhraški

TABOR NA POKLJUKI (2. Ea)

V petek, 9. 5. 2014, smo se dijaki 2. Ea odpravili na tabor na Pokljuko. Pred tem smo obiskali še proizvodnjo lesa Lip Bled.
Namen tabora je bil »team building«, kar pomeni, da bi se povezali, spoznali in znali delati kot razred. Ko smo prispeli na Pokljuko, so nam naredili sprejem s kosilom ter predstavitvijo trije animatorji: Gašper, Grega in Ana. Po kosilu smo pričeli s programom. Najprej smo se odpravili na travnik, kjer so nam ponudili možnost, da si sami izberemo čas vstajanja, miru in tišine v hiši, kasneje pa smo še določili, kdo bo kuhal, pomival posodo, zbujal ipd.
Po narejenem urniku so sledile različne igre na bližnjem travniku. Igre, ki so se zdele nezanimive in dolgočasne, so se izkazale za zelo zahtevne, saj smo morali veliko razmišljati ter sodelovati, proti koncu pa so nam bile vse izredno všeč. Po končanih zunanjih aktivnostih je sledila večerja, krajši počitek po večerji, nato pa nadaljevanje igric v hiši do večernih ur. Utrujeni od igric in vsega smo prvi večer hitro zaspali.
V soboto smo se zbudili ob 8.00 in pripravili zajtrk. Po zajtrku pa smo se zopet odpravili na travnik, ki je bil na srečo blizu, kjer smo imeli dopoldanske družabne igre, ki so temeljile na zaupanju in poslušnosti, saj so animatorji ugotovili, da sta naša največja problema nezaupanje ter neposlušnost. Po igrah je sledilo kosilo, nato pa tekmovanje med skupinami, ki smo jih sami naredili. Skupine so iskale številke, na katerih so bila vprašanja, na katera je morala skupina odgovoriti. Izčrpani od teka in iskanja vprašanj smo imeli krajši predah, po katerem smo zopet odšli na travnik, kjer smo izdelovali plakate po skupinah, kasneje pa je vsaka skupina predstavila plakat. Prišel je čas večerje, zatem igre komuniciranja, ki so bile zelo zanimive, saj smo se naučili poslušati eden drugega ter pustiti vsakemu do besede. Zvečer pred spanjem so nas animatorji razdelili v tri skupine, da bi naredili pregled celotnega dneva ter ga ovrednotili. Najbolj so nam bile všeč igre zaupanja, najmanj všeč pa nam je bilo naša neusklajenost in neposlušnost med igrami.
V nedeljo zjutraj smo se zbudili bolj zgodaj, pripravili zajtrk in se odpravili v zgornji prostor, kjer smo imeli dopoldanski program prve pomoči. Pokazali so nam slike različnih poškodb, rezov ... Najprej smo predelali teorijo prve pomoči, kasneje pa smo delali praktično delo: oživljanje, postavljanje človeka v nezavestni položaj, povijanje zlomov itd. Prišel je čas kosila, ki so nam ga zadnji dan pripravili animatorji. Po kosilu smo se odpravili pospravit naše sobe ter stvari, nato pa je že prišel naš avtobus, kar je pomenilo, da moramo oditi. Zahvalili smo se animatorjem in se odpravili domov.
Ta tabor nam je veliko pomagal, še posebej pri odnosu med nami v razredu. Naučili smo se, kako pomembno je pomagati, poslušati, si zaupati, da uspemo kot razred. Tudi vreme nam je bilo naklonjeno. Tabor je bil vsem velika izkušnja.

Bekim Mujkić, 2. Ea

EKSKURZIJA V LONDON

Na ekskurzijo smo se odpravili v petek popoldne, 25. 4. 2014, na zadnji šolski dan pred prvomajskimi počitnicami. Iz Ljubljane smo se z avtobusom odpeljali do letališča Zagreb. V angleško prestolnico smo prispeli v zgodnjih jutranjih urah. Vsak dan smo zgodaj zjutraj »odrinili« iz hotela in se vrnili okoli devetih zvečer. Urnik je bil kar natrpan, saj smo imeli le nekaj dni, mesto pa je res ogromno. Videli smo zelo veliko znamenitosti, kot so London Eye, studio BBC, poldnevnik, Big Ben. Vozili smo se tudi z ladjo po reki Temzi, prav tako nismo zgrešili studiev Harry Potter. Dnevi so hitro minili in napočil je čas odhoda. Vrnili so se v sredo, 30. 4., z mnogimi novimi izkušnjami in veliko lepih spominov.

Monika Plemelj, 2. Mb

Za nami je 6 dni prekrasnega potovanja v Londonu. Vsakomur izmed nas bo ta neverjetna izkušnja zagotovo ostala v spominu celo življenje. Ogledali smo si vse velike in male zanimivosti Londona, kot so London Eye, Big Ben ... Na svoj račun pa so prišli tudi ljubitelji moderne in stare umetnosti. Poleg natrpanega urnika je bilo tudi časa na pretek za druženje in zabavo.

Ian Polak Rožac, 1. Ma

Ekskurzija na Primorsko

V torek, 6. 5. 2014, smo se dijaki 3. Ga v okviru geografije odpravili na celodnevno ekskurzijo. Naš izlet se je začel ob 7. uri. Izpred šole smo se odpravili dogodivščinam naproti.
Naša prva postojanka je bil Tehnični muzej Bistra (nekdanji kartuzijanski samostan), kjer smo si ogledali razstavo Moj dragi avto. Gospa v muzeju nam je pokazala tudi avtomobilsko zapuščino Tita. Pot smo nadaljevali proti Vipavi. Da se ne bi slučajno dolgočasili, smo si pomagali s predstavitvami posameznih pokrajin in znamenitosti, ki smo jih pripravili dijaki. Tako smo po dobri uri prišli iz alpskega sveta preko dinarsko-kraškega še v primorsko mesto Vipava. Tu smo se sprehodili do kraškega izvira Podskala in k sreči nismo občutili burje.
Ker se je bližalo poldne, smo se takoj po ogledu odpravili proti avtobusu in se z lačnimi trebuščki in mislimi na hrano odpeljali v Novo Gorico. Ko smo bili siti in srečni, smo se odpravili v predalpski svet , ki je znan po rekreaciji. Čakalo nas je nekaj »težkih« vzponov in spustov do Tolminskih korit, kar je ime za korita Tolminke in Zadlaščice, ki so ena najveličastnejših naravnih znamenitosti na Tolminskem. Po tem čudovitem ogledu smo se odpravili dalje.
Peljali smo se mimo Kobarida, kjer smo lahko videli Kostnico, ki je spomenik italijanskim padlim vojakom med prvo svetovno vojno.
Pot smo nadaljevali proti Bovcu, v katerem smo imeli nepričakovani postanek, saj je prišlo do manjše okvare avtobusa. Tam so nam opravili servis vozila. Ko smo lahko nadaljevali pot skozi Bovec, smo se peljali mimo trdnjave Kluže ter po dolini reke Koritnice.
Po ovinkasti in ozki cesti smo prispeli do Loga pod Mangartom, kjer smo opazovali posledice plazu Stože. Tam je tudi pokopališče vojakom, padlim v prvi svetovni vojni. V času vojne je v naselju stala tudi molilnica za muslimanske vojake. Peljali smo se čez Predel, mimo čudovitega Rabeljskega jezera vse do roba Trbiža in čez mejo nazaj v Slovenijo.
Med vožnjo smo imeli predstavitve, profesor Jaro Sever Torkar nam je razlagal pomene in izvore imen krajev, profesorica Marija Podhraški pa nam je ves čas podajala koristne geografske informacije.
Okoli 7. ure zvečer se je naša ekskurzija zaključila.

Nika Oražem, 3. Ga

TABOR NA POKLJUKI (2. Ma)

V ponedeljek, 7. 10. 2013, smo se dijaki 2. Ma odpravili na tridnevni tabor na Pokljuko. Tabora smo se udeležili z namenom, da se razred še bolj poveže in nauči delati kot skupina.
Po prihodu do hiše na Pokljuki smo se peš odpravili proti Blejski koči, vendar smo se zaradi malo slabšega vremena in utrujenosti predčasno odpravili nazaj proti hiši.
Sošolca, ki se zaradi poškodbe pohoda nista mogla udeležiti, sta nam medtem skuhala kosilo.
Po skupnem kosilu pa je sledil začetek našega programa. Skupaj s sošolci smo se dogovorili, kateri dan bo kdo pomival in kuhal. Prav tako so nam mentorji dali možnost, da se sami odločimo, kdaj bomo hodili spat.
Po kreiranju skupnega dogovora in dnevnega reda so sledile zabavne igre na bližnjem travniku. Igre so bile za nas, čeprav smo že malo starejši, zelo zanimive in zabavne. Ta dan je bil na sporedu še hiter pregled prve pomoči. Ogledali smo si ne ravno prijetne fotografije poškodb in izvedeli, kako reagirati ob raznih nezgodah in poškodbah. Dan se je kmalu prevesil v večer in po večerji je sledila nočna igra. Po skupinah smo odgovarjali na vprašanja, ki so nam jih mentorji skrili v okolici hiše. Vprašanja so bila lahka in logična, zato smo kmalu dobili zmagovalno skupino.
Sledilo je še vrednotenje dneva in dan se je zaključil. Utrujeni smo se dokaj kmalu odpravili spat.
V torek smo se zbudili ob 7.45 in po zajtrku je ponovno sledila prva pomoč. Tokrat ni šlo le za teorijo, temveč za praktične vaje. Na sporedu smo imeli še tako imenovane igre za teambuilding, učili pa smo se tudi reševanja konfliktov in o pomenu komunikacije.
Za večerjo smo si po manjših skupinah skuhali zelenjavno juho ter si naredili še slastno sladico – banane s čokolado, pečene na ognju.
Za večerni program so nam mentorji pripravili improvizacijsko disciplino tri minute, v kateri so bili odlični. Poleg tega so nam pokazali še zabavne trike in igre, ki jih marsikdo ne razume.Tako kot v ponedeljek je sledilo še vrednotenje in spanje.
Sreda se je kot ponavadi začela z zajtrkom. Po zajtrku smo zaplesali macesnov ples, ki se je sošolcem zdel nenavaden in ne ravno zabaven. Sledilo je še nekaj kratkih, zabavnih iger, nato pa čiščenje in pospravljanje hiše. Pojedli smo kosilo in se odpravili proti Radovljici.
Tabor je bil izjemna preizkušnja za naš razred.

Žiga Zupan

POROČILO Z GORNIŠKEGA TABORA NA KOMNI

V petek in soboto, 20. in 21. septembra, smo bili z 2. Ga v okviru obveznih izbirnih vsebin v organizaciji naše šole na Komni. Pri Koči ob Savici v Bohinju smo se zbrali v petek ob 8.30. Dijaki so prejeli gradivo in zadnje informacije pred pričetkom hoje proti Komni. Na pot je ob 9.00 krenilo 30 dijakov in dijakinj, ki so jih spremljali trije učitelji.
Projekt Komna je posegal na področje naslednjih predmetnih skupin:
  • športna vzgoja
  • matematika
  • geografija
  • zgodovina
  • biologija
  • podjetništvo
  • slovenščina
Dijaki so na vsake pol ure ob kratkih postankih merili in beležili svoj srčni utrip ob maksimalnem naporu in po 5-minutnem odmoru. Na predstavitvi projekta bodo pokazali svoj graf fiziološkega napora pri vzponu na Komno. Ugotavljali bodo anaerobni prag in razlike v telesni pripravljenosti pri dijakih. Seznanili smo jih s pravilno tehniko in taktiko hoje skupine, ki je vedno odvisna od tistih, ki hodijo najpočasneje. Za 900 višinskih metrov vzpona do Doma na Komni smo potrebovali 3 ure, kar pomeni, da smo prišli na dnevni cilj ob 12. uri.
Po nastanitvi v depandansi smo imeli v koči kosilo. Ob 14.30 smo se spustili na planino Govnač. Tam smo lahko proučevali porušene stavbe iz 1. svetovne vojne. Sledil je vzpon proti planini Na kraju, kjer se nahaja Koča pod Bogatinom. Popoldansko pot smo zaokrožili s povratkom do Doma na Komni.
Pred večerjo smo opravili še uro pouka v treh skupinah, in sicer:
  • matematiko z meritvami v naravi pri prof. Heleni Kapus
  • geografijo in etnologijo planinstva pri prof. Mariji Podhraški
  • uporabnost vozlov in improvizacija samovarovanja s praktičnimi vajami pri prof. Jožetu Brezavščku
Po večerji smo nadaljevali s poukom in izpolnjevali gradivo s področja biologije. Poskušali smo identificirati videne rastline. Pred spanjem so imeli dijaki uro in pol prostega časa.
V soboto smo vstali ob 7. uri, se odpravili na zajtrk in napolnili v plastenke čaj za na turo. Ob 8.30 se nam je uspelo odpraviti na pot proti Bogatinskemu sedlu (1803 m) po dolini Gracije. Po predvidevanju smo lahko kar nekaj časa ob poti opazovali svizce. S sedla smo pot nadaljevali ob mejnih kamnih, ki so razmejevali Kraljevino Italijo in Kraljevino SHS po rapalski pogodbi iz leta 1920. Tik pod vrhom smo videli tudi trop gamsov. Ob 11. uri nam je uspelo osvojiti najvišjo točko na dvodnevni turi, to je bila Lanževica (2003 m). Za večino dijakov je bil to njihov prvi osvojeni dvatisočak. Po poti čez Lepo Komno smo se vrnili v Dom, kjer nas je že čakalo okusno kosilo. Po kosilu smo pospravili naša bivališča in se pričeli spuščati proti Savici. Nekaterim dijakom je dvodnevni napor korake nekoliko upočasnil, vendar smo vseeno ob 16.45 zaključili turo pri Koči ob Savici in se odpravili z avtobusom proti Radovljici.
S projektom bomo nadaljevali še en dan v šoli ter pripravili predstavitev za starše in vse zainteresirane.

Zapisal: Jože Brezavšček, prof. športne vzgoje

V Radovljici, 25. 9. 2013

Utrinki s tabora v Tolminu (1. Ma, 1. Mb)

egss, egsš, ekonomska gimnazija in srednja šola radovljica, tolmin, tabor

Ekokviz

V sredo, 13. 12. 2017, bo ob 13.20 v predavalnici potekalo šolsko tekmovanje iz Ekokviza.

Najboljši trije d
Dec

Skupne govorilne ure v decembru

Spoštovani starši in dijaki,
vabimo vas na skupne govorilne ure, ki bodo v četrtek, 14. decembra 2017, ob 18.00, v &scar

Defibrilator

Obveščam vas, da je najbližji defibrilator (aparat za oživljanje v primeru zastoja srca) nameščen na steni Gorenjske banke z
Arhiv novic

Ekonomska gimnazija in srednja šola Radovljica
Gorenjska cesta 13
4240 Radovljica

Tel: (04) 53 73 513
Fax: (04) 531 22 41
E-mail: egss.radovljica@guest.arnes.si
S piškotki si pomagamo pri zagotavljanju storitev. Z uporabo naših storitev se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke.